Kundtjänstmedarbetare/receptionist

Created with Sketch.

Är du en driven, socialt kompetent och serviceinriktad person med en bakgrund inom kundtjänst? Vill du arbeta med bostadsuthyrning? Är du dessutom van vid att hantera felanmälningar över telefon kanske just du är den person som vi letar efter!

Hallsbergs Bostadsstiftelse – Hallbo, är en kommunal bostadsstiftelse som har funnits sedan 1947. Vi äger och förvaltar nära 1 200 lägenheter och ett 80-tal olika lokaler i Hallsberg, Sköllersta, Pålsboda, Östansjö och Vretstorp. Vid vår förvaltning finns ca 40 anställda varav sex finns i kundtjänstgruppen.

Då två medarbetare ska vidare i yrkeslivet söker vi nu serviceinriktade medarbetare till vår reception/växel, tjänsterna är en tillsvidaretjänster.

Dina arbetsuppgifter
Tjänsternas huvudsakliga uppgifter innebär dels receptions- och växeltjänst och dels bostadsuthyrning. En av de viktigaste arbetsuppgifterna innebär att hantera inkommande felanmälningar (i vårt verksamhetssystem Xpand) och ge service till våra kunder med råd kring lägenhetens skötsel, i tjänsten ingår även div kontorsgöromål. Inom kundtjänstteamet finns förutom ansvar för växel och reception även ansvar för vår bostads- och lokalförmedling, leverantörs- och kundreskontra samt den externa kommunikationen (hemsida, sociala medier och övrig PR). 

Utbildning/erfarenhet
Du ska ha fullständiga gymnasiebetyg med väl godkända betyg i svenska och engelska, du bör ha några års erfarenhet av kundtjänst/receptionsarbete. Det är meriterade om du har kunskap i hyreslagen och tidigare har arbetat med bostadsuthyrning. det är meriterande om du behärskar ytterligare något av de språk som används av våra kunder (ex arabiska/somaliska/franska). Det är också meriterande om du har erfarenhet från fastighetsbranschen. För oss är det en självklarhet att du är mycket driven och serviceinriktad, att du har en positiv människosyn, utrustad med hög social kompetens, då arbetsuppgifter kräver en person som klarar av att hålla många ärenden igång samtidigt och har en hög stresströskel. Då arbetet är mycket administrativt och telefonen är ett viktigt arbetsredskap behöver du kunna flytande svenska i tal och skrift samt förstår och kan använda datorn som en tillgång/resurs i ditt arbete i våra olika verksamhetssystem.

Frågor kring tjänsten ställs till: VD Hans Boskär, hans.boskar @hallbo.se eller

kundtjänstsamordnare, Linda Holmgren, linda.holmgren@hallbo.se

Ansökan med löneanspråk skickas senast 31/3 2019 till:

Kontakt@hallbo.se, vi undanber oss fysiska ansökningshandlingar!

Urval kommer göras löpande.

Till säljare och rekryteringssajter

Vi har valt de rekryteringskanaler som vi finner nödvändiga för att marknadsföra våra lediga tjänster och vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

%d bloggare gillar detta: